Fråga
Problem 1. Windows Installer kommer upp i tid och otid! Bara jag pekar på ett program i programlistan, så kommer WI upp med information om att Photoinfo.msi inte finns, utan på en CD eller liknande. Jag håller på att bli tokig! Vad ska jag göra?
Problem 2. Jag har inte längre tillgång till ”Hjälp och support” i mitt Windows XP Home. Det är bara borta! Vart har det tagit vägen och hur får jag tillbaka det?
Problem 3. Jag kan inte installera någonting från Windows Live-tjänsterna. Så fort jag försöker kommer en ruta upp där det står att jag inte har någon uppkoppling till internet, trots att jag har det! Försök igen, står det, men rutan kommer upp ändå.
Problem 4. Som om det inte vore nog, så fungerar inte min bluetooth-överföring längre heller. Jag har Widcomm installerat och det har tidigare fungerat utmärkt med överföringar av både bilder och annat innehåll från/till min Sony Ericsson S700i. Vad göra? Och vad har jag gjort, eftersom jag fått de här felen?
Svar
1) Photo Info är ett litet gratisprogram från Microsoft som gör det enkelt att redigera metadata i digitala fotografier. Något har förmodligen gått galet med din installation av programmet. Använder du det? I så fall kan du ladda ner och installera det på nytt här:
www.microsoft.com/windowsxp/using/digitalphotography/prophoto/photoinfo.mspx
Avinstallera det annars helt och hållet.
2) Troligen har något diskrensningsprogram eller liknande städat bort dina filassociationer. Prova med att köra detta program för att återställa dem: www.dougknox.com/xp/utils/FixWinXPHelp.zip
Eller menar du bara att ”Hjälp och support” inte längre finns på startmenyn? I så fall har du nog bara tagit bort det. Högerklicka på startknappen och välj Egenskaper. Byt till fliken Start-menyn och klicka på knappen Anpassa. Byt till fliken Avancerat och bocka för ”Hjälp och support” i listan.
3) Är detta möjligen lösningen på ditt problem? http://support.microsoft.com/kb/944207
4) Vad som har hänt med din bluetooth kan jag inte svara på, eftersom du inte ens berättar hur problemet yttrar sig. Men kontrollera alla inställningar, både i datorn och i telefonen.