Fråga
Jag har ett problem som jag inte förstår mig på. Det är så att jag och min familj bor i Filippinerna. Min son ska börja läsa svenska på distansutbildning via ett program som heter First Class. Utbildningen bedrivs av Sofia Distansundervisning.
När jag ska logga in på via deras program uppstår ett felmeddelande. Deras ansvarige för teknik/datafrågor kan inte hjälpa mig. Jag har försökt logga in med antivirusprogrammet Norton avaktiverat men jag får fortfarande samma felmeddelande. Du kanske har en aning om vad som är galet?
Felmeddelandet lyder:
”Din begäran kan inte fullföljas eftersom det har uppstått en serverbegränsning (1018).”
Djupt tacksam om du kan hjälpa mig och min grabb.
Svar
Sofia använder mycket riktigt gruppkommunikationssystemet FirstClass. Jag är inte bekant med detta, men mer information kan hittas här: www.centrinity.com .
Jag har också letat reda på följande beskrivning av felmeddelande 1018:
Client message: Your request cannot be completed because you have reached a server limit.
Server message: Server Resource Limit exceeded.
This error can occur when logging in as a Remote user, if all the sessions on the server are in use and there are none for you to connect to. Upgrade the number of sessions, or wait for one to become available, or login as a Regular user.
If you receive this message when trying to establish a network session, configure additional network sessions. If you receive this message when trying to add users or remote sessions, purchase additional licenses. This error may also occur when you have defined the maximum number of gateways or user groups. To add more, allocate more memory to the server. Check the server message log for a corresponding error.
Det framgår tydligt att detta är ett problem för företagets teknikansvariga att lösa. På dem igen!