Fråga
När jag fått e-post med en länk (hyperlänk) att klicka mig vidare på, kommer ett meddelande. Det står: Åtgärden har avbrutits på grund av begränsningar i datorn. Kontakta systemadministratören.
Det har varat i en till två månader nu och jag hittar inte felet. Tacksam ägare av Windows 7, som önskar ett svar.
Jan Lindbom
Svar
Det framgår inte vilken e-postklient du använder, men jag skulle tro att felet är det som Microsoft dokumenterar i kunskapsbasartikel 310049. I så fall handlar det om en registernyckel som saknas eller är felaktig.
Klicka på startknappen och välj Standardprogram. Klicka på ditt e-postprogram och välj ”Ange det här programmet som standardprogram”. Gör likadant med den webbläsare du använder. Om detta inte hjälper, välj först andra program som standard och byt sedan tillbaka till de som du egentligen vill ha.
Andra sätt att lösa problemet är med hjälp av Microsoft Fix it eller genom en registerändring. För dessa metoder, titta i ovannämnda artikel i Microsofts kunskapsbas: http://support.microsoft.com/kb/310049/sv.