Fråga
Jag har en gammal version av Adobe Photoshop Elements, version 8.0, som har fungerat klanderfritt under Windows 7, Windows 8 och Windows 10, tills för några veckor sedan, kanske efter Fall Creators Update (jag använder inte programmet så ofta).
När jag startar programmet får jag ett felmeddelande:
AMT Subsystem Failure. This product has encountered a problem which requires that you restart your computer before it can be launched.
If you continue to see this message after restarting your computer, please contact either your IT administrator or Adobe technical support for help, and mention the error code shown at the bottom of this screen.
Error: 150:30
Att starta om datorn hjälper inte, men jag kan installera om programmet så fungerar det tills jag startar om datorn. Då får jag installera om programmet igen för att få det att fungera.
För mig låter det som att något rensningsprogram tar bort något som förorsakar AMT Subsystem Failure. Därför stängde jag av alla rensningsverktyg som startar tillsammans med Windows – men detta hjälpte inte.
Något svar från Adobes tekniska support har jag tyvärr inte heller fått, så jag hoppas på någon bra idé till lösning här.
Norbert Schüller
Svar
Att döma av andra som har samma problem på nätet skulle jag gissa att det handlar om något licensproblem. Prova först med att köra Licensing Repair tool for Windows från Adobe. Du kan hitta programmet här: http://download.macromedia.com/pub/support/tools/LicenseRecovery109.zip.
1 kommentar
Jag har provat den föreslagna lösningen, men när jag kör det rekommenderade verktyget då visar det:
WARNING: Run at your own risk and make sure that ALL Adobe
products are closed and not running before you proceed further.
This tool has been developed to upgrade the licensing service
and repair a license file for Adobe Acrobat 8 and 9, and
Creative Suite 3 and 4 products.
Jag körde det ändå, men det hjälpte inte för Photoshop.