denna artikel är en annons av och från image-bank.com
Att hålla koll på sitt digitala material är kanske inte speciellt svårt när man är ensam i ett projekt, men så snart man blandar in två eller fler personer blir det lätt stökigt. Risken finns att det blir en så stor röra att veta vem som har tillgång till vilket material att det går ut över arbetet. Det är då du behöver en tjänst som Image Bank.
Vanlig molnlagring en enda röra
Att hitta ett molnbaserat lagringsutrymme är inget problem, där finns det tretton på dussinet, men finessen med Image Bank är att det är betydligt mer än bara en lagringstjänst. Om man ser till arbetsprocesser är den mest uppenbara fördelen att flera användare kan använda tjänsten och administratören styr vilka användare som har tillgång till vilka resurser.
Sökfunktionen gör lagringsutrymmet lätt att hantera, vilket är tur med tanke på att även det mista paketet har plats för 500 filer. Det går dessutom att lägga till både taggar och nyckelord till varje objekt för att underlätta arbetet.
Funkar både externt och internt
Image Bank behöver dessutom inte bara vara ett internt arbetsverktyg, det kan även användas för att kommunicera med kunder och andra besökare. Material för extern kommunikation, som informationsblad, press- och produktbilder, kan enkelt integreras i en webbplats komplett med din egen branding.
Med Image Bank får du mer än bara ett lagringsutrymme – du får ett arbetsverktyg och en kommunikationskanal. På svenska, givetvis.
På adressen https://image-bank.com/signup kan du skapa ett konto och testa tjänsten gratis i 14 dagar.